budak kelantan Pictures, Images and Photos
Erti KELANTAN Pictures, Images and Photos

Wednesday, July 1, 2009

Malam bintang dibatalkan.. Alahai ruginya.

Berita terbaru daripada UPSIKINI begitu mengejutkan saya. Malam bintang dibatalkan atas sebab-sebab yang tidak dapat dielakkan. Kebiasaannya malam bintanglah yang paling dinantikan oleh sesetengah pelajar-pelajar baru tidak jurang juga para fesi untuk berhibur pada malam itu.

Biasalah berhibur, tiada salahnya. Yang menjadi salah apabila hiburan itu diselangi dengan maksiat kepada Allah. Contohnya nyanyian daripada perempuan, lakonan berpegang tangan lelaki perempuan, teriak pekik penonton perempuan dan pergaulan bebas antara fesi dan juga antara pelajar. Tapi pengalaman saya selama berada di UPSI benda ini masih menjadi karat-karat yang melekat entah bila akan dihapuskan. Ermm… tak boleh komen lebih-lebih nanti ada pula yang menghentam dan memaki hamun saya. Tapi saya suka komen sesuatu perkara berdasarkan agama kerana saya begitu yakin dengan kesyumulan Islam. Tidak menyusahkan kita dan jangan kita yang menyusahkan diri kita sendiri. Islam itu agama yang mudah. Maka jangan susahkan

Jikalau benda-benda maksiat ini dapat dibendung dalam majlis hiburan anjuran UPSI makan UPSI lah satu-satunya boleh dijadikan ikon satu Malaysia panduan untuk berhibur.
Errmmm…. BTN pun dibatalkan jugak? Alahai kesiannya. Apa-apa pun tahniah kepada TNC HEP&A, Prof Dr. Saharudin Abd Aziz.

"MEMBANGUN BERSAMA ISLAM"
"KEBAJIKAN HAK MILIK SETIAP INSAN"

0 comments:

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP