budak kelantan Pictures, Images and Photos
Erti KELANTAN Pictures, Images and Photos

Thursday, June 25, 2009

Semua suspek selamat, tiada jangkitan selsema babi

Tanjong Malim, 26 Jun – Kesemua peserta termasuk pegawai pengiring yang terlibat dalam satu lawatan ke Jogjakarta dan kemudiannya mengadu mengalami simptom-simptom dijangkiti selsema babi disahkan bebas daripada jangkitan tersebut.

Keputusan dikeluarkan oleh pihak Hospital Slim River semalam dan mendapati kesemua suspek negative dalam ujian darah bagi mengesahkan sama ada dijangkiti ataupun tidak.

Pihak hospital juga menjelaskan simptom-simptom yang dialami semua suspek merupakan sakit biasa akibat perubahan cuaca dan tidak mempunyai kaitan dengan selsema babi.

Mengulas tentang keputusan ini, saudara Zulhelmi, Exco Kebajikan dan Kemasyarakatan MPP UPSI, dipetik sebagai berkata keputusan tersebut sudah semestinya melegakan ramai pihak.

Beliau turut menyampaikan ucapan terima kasih kepada pihak hospital yang bertungkus lumus membantu bagi meleraikan kebimbangan sebelum ini.

“Kami bersyukur dengan keputusan yang melegakan ramai pihak ini dan ingin merakamkan ucapan terima kasih kepada pihak hospital yang bertungkus lumus membantu”katanya.

Ujarnya lagi”justeru kami berharap agar semua mahasiswa sama-sama berdoa agar kita dijauhkan daripada penyakit tersebut bukan sahaja semasa kita diuji begini”.

Terdahulu, upsikini melaporkan seramai 8 orang disyaki dijangkiti selsema babi selepas mengalami simptom-simptom penyakit tersebut.

0 comments:

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP