budak kelantan Pictures, Images and Photos
Erti KELANTAN Pictures, Images and Photos

Sunday, August 9, 2009

Boikot KONSERT pesta konvo...


KONSERT HARAM pesta konvo sekali lagi bakal menbawa nasib malang bagi UPSI. Saya mewakili Presiden Mahasiswa Anak Negeri Kelantan dan pimpinan yang lain mengutuk keras diatas penganjuran konsert ini.


Disebalik Negara kita yang dilanda bala pandemik H1N1 nampaknya masih ramai orang Islam buta pintu hati untuk menilai mesej yang dihantar oleh Sang Pencipta itu. Ingatlah sebelum kita dihancurkan. Jangan jadi pekak tuli membodohkan dan menyombongkan diri.


Gembirakah kalian disebalik penganjuran konsert maksiat ini? Jangan cuba beralasan soal hukum. Hukum ini bukan datang daripada ayah kita, bukan datang daripada atok kita, bukan datang daripada Perdana Menteri, bukan datang daripada raja tetapi datang daripada Sang Pencipta yang maha berkuasa ke atas sekalian alam.


Saya mewakili Presiden dan seluruh Majlis Tertinggi dan Exco melancarkan kempen boikot konsert pesta konvo. Kami di pihak persatuan menyeru anak-anak Kelantan dan seluruh warga kampus supaya memboikot konsert ini dan sama-sama menghebahkan kepada kawan-kawan kempen boikot ini.


FIRMAN ALLAH:


"Sesungguhnya orang2 yg briman hanyalah org2 yg briman kpd Allah dn Rasul-Nya, kmudian mrka tidak ragu2 dn mrka berjihad dgn hrta dn jiwa raga merka pd jaln Allah, mrka itulah org2 yg benr.(Surah A-Hujurat:Ayat 15).


":dan perangilah mrka itu, shingga tidak ada fitnah lagi dan(shingga) agma hanya untuk Allah belaka. jika mrka berhenti (dr mmusuhi kmu), maka tidak ada permusuhan (lagi), kcuali terhadap org2 yg zalim.(Surah Al-Baqarah:ayat 193)


SAHABAT YG DIRAHMATI, INGATLAH SABDA RASULULLAH S.A.W:


"sesungguhnya perkara yang paling aku takut berlaku kepda umatku ialah menyekutukan Allah. Aku tidak mengatakan yg mereka menyembah matahari, bulan atau berhala, tetapi mereka membuat amalan-amalan bukan untuk Allah tetapi untuk keinginan nafsu yang tersembunyi" (diriwayatkan oleh Ibnu Majah).


Marilah kita sama-sama menjauhi kerja syirik dan kejahilan puak penganjur. Semoga Allah merahmati kita semua. Salam perpaduan. Salam 1 Malaysia…


"MEMBANGUN BERSAMA ISLAM"
"KEBAJIKAN UNTUK SEMUA"

0 comments:

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP