budak kelantan Pictures, Images and Photos
Erti KELANTAN Pictures, Images and Photos

Friday, October 2, 2009

Aidilfitri bersama Menteri Besar Kelantan

Alhamdulillah pada hari raya yang ke-3 Mahasiswa-mahasiswa Kelantan berkesempatan bertemu mata dan menyambut aidilfitri bersama Menteri Besar Kelantan dan beberapa exco Kerajaan Negeri Kelantan. Majlis yang diadakan di Balai Islam Lundang dihadiri lebih daripada 3 ribu Mahasiswa-mahasiswa generasi pemimpin baru InsyaAllah.

Kami dipihak UPSI sendiri telah ditugaskan oleh Markas Siswazah Kelantan untuk terlibat sama dalam menjayakan majlis pada hari tersebut. Semangat untuk bersama Tok guru tidak dilepaskan oleh mahasiswa anak Kelantan apabila hadirin yang hadir mengikuti program dari awal hingga akhir program.

Program yang dimulakan dengan ucapan Pengarah program dan juga Presiden Markas Siswazah Kelantan iaitu Ustaz Burhanuddin. Ucapan Ust Burhanuddin yang dikenali juga sebagai Ust Bob berjaya menarik minat hadirin dengan gaya pengucapannya yang agak lucu dan banyak memberi nasihat dan kesedaran.

Selepas itu acara diteruskan dengan Forum yang dilaksanakan oleh 3 orang ahli panel yang cukup berpengalaman. Salah seorang ahli panel ialah seorang Profesor daripada Universiti Putra Malaysia. Forum yang membincangkan berkenaan perana mahasiswa begitu menarik sekali dan sememangnya forum sebegini agak mustahil untuk diadakan di universiti.

Akhir sekali saat yang ditunggu-tunggu ialah ucapan Tuan Guru Menteri Besar Kelantan. Seperti biasa ucapan tok guru tidak lari dari nasihat agar kita sentiasa takut kepada Allah. Tok guru juga banyak berpesan kepada hadirin agar manfaatkan masa muda dengan berjuang untuk Islam dan jangan takut selain takut kepada Allah. Pesan tok guru InsyaAllah akan tersemat di hati dan akan dibawa semangat itu dalam perjuangan di kampus.

wah... nie Mahasiswa universiti mane nie???hehehe..
Antara hadirin yang hadir... Mana wakil UPSI???
Antara ahli panel forum..Berbaju hitam Profesor jemputan daripada UPM...
Ust Bob dan YB ust Fatah mengiringi tok guru
Siapakah bakal mengantikan pemimpin-pemimpin ini nanti???
Ingat pesan tok guru wahai Mahasiswa Kelantan sekalian
Bergambar bersama Tok Guru..hehehe..Seronoknya..
Semua senyum!!!! Klik..Klik..
Juadah banyak disediakan..tak habih nk makan..
Tugas wakil UPSI ambil gambar..huhu..smpai dlm dewan makan ambil gambar..
The great leader....
YB Fatah bersama Mahasiswa.. (Pemimpin Berjiwa Rakyat)

0 comments:

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP